אריאל כבביה
"שכבות" – אריאל כבביה
אם אני אומרת, "נלך לשחק?" את אומרת, "נלך לשחק." אם אני אומרת "טיפשה!" את אומרת, "טיפשה." אם אני אומרת, "לא רוצה לשחק יותר!" את אומרת, "לא רוצה לשחק יותר." | ואז, אני מרגישה בודדה, אני אומרת, "מצטערת," את אומרת, "מצטערת." האם את הד? לא, את כל העולם.
(משיריה האבודים של קנקו מיסוזו) |
"שכבות" מבטאת את מהות ה"אני" כבית, ככוח מאזן וכמנוע להתפתחות האנושית. העבודה מבוססת על התפיסה כי עצם קיומו של האדם נושא משמעות מספקת בפני עצמו – הוא משקף את מהותו ותכליתו בעולם, כפי שכל פרט ביקום תורם להרמוניה הכוללת.
גוף העבודה מגלם את האינדיבידואל האנושי, אשר מגדיר את תחושת הנפרדוּת שלו דרך גבולותיו, הן הפיזיים והן הנפשיים. עם זאת, ה"אני" מסוגל, בזכות יכולותיו הרוחניות והמחשבתיות, לשוב ולהתחבר אל העולם ולחוות את עצמו גם במצב של אחדות.
האינסוף עבר דרך קנקו מיסוזו, היא נפתחה אליו ברכות. הוא עטה את דמותה השברירית והיפה, והזמן נשא אותה אל תוך נשמתי, הכמהה למגע של שלווה. | מהותה מילאה אותי כלחישה, אינטואיציה, ניצוץ מעולם אחר הצית את מחשבותיי, וחיבר אותי אל האינסוף, אל האמת שבצורתה של קנקו מיסוזו. (אריאל כבביה, "אני") |