אדוארד בוגורד

אנטי גיבור

מילדותי התעניינתי בדמויות מיתולוגיות והיסטוריות, דמויות בעלות כוח שליטה והשפעה על המוני אנשים ועל העולם כולו. רוב הדמויות הללו מוזכרות במחקר ההיסטורי כבעלות אופי דיקטטורי חסר רחמים, אכזרי ולא מתפשר.

אני רואה את ההתמודדות של העולם עם שליטים אבסולוטיים, כנושא אקטואלי בו כוחות מסוכנים מתנגשים, ודמותו של האנטי גיבור עולה. 

המלחמה בין אוקראינה ורוסיה קשורה באופן ישיר לאחד השליטים מסוג זה, שליט שמגלם את דמות האנטי גיבור בצורה מובהקת – ולדימיר פוטין. 

בציור אני עוסק בעימות בין שליט רוסיה ולדימיר פוטין לבין העולם החופשי ומנהיגיו, הציור עבורי משמש ככלי מחאה ״ארטיביסטי״. הדיוקן הפסיכולוגי של שליטים אולטימטיביים לאורך ההסטוריה כגון, רעמסס במצריים עתיקה, נרון באימפריה הרומית, איוואן האיום ברוסיה הצארית ועד לתקופתם של היטלר וסטלין – מסקרן אותי. 

בתערוכה אני מציג מספר ציורים עליהם בחרתי לעבוד בצבעי אקריליק על נייר, הנייר מהדהד כרזות והאקריליק מהיר לשימוש ומתאים לתחושת ההכרח להתבטא בזמן לא יציב וחסר רוגע בו אנו מצויים. בניסיון לבדוק את דמותו של האנטי גיבור אני משלב גם דמויות וקטעים מעולם הקולנוע, מציאות מקבילה, העוסקת בהתנגשות בין העולם לבין האנטי-גיבור ״הוירטואלי״.